Lower Antelope Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu Lower Antelope Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu

Lower Antelope Canyon

Blijf op de hoogte en volg Karin

04 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Page

Vanochtend om 6.30 uur wakker. Het dagelijkse ritueel. Om 7.30 uur uit bed, aankleden. Om 8.00 uur zitten we aan het ontbijt bij de receptie. Om 8.30 uur vertrekken we met de auto naar de Lower Antelope Canyon. Hier hebben we, via internet, een tour gereserveerd bij Kens Tour. We hebben hier ook al de permit voor de Navajo indianen betaald, staat ook apart op de reservering. Die vragen hun eigen permit belasting voor bepaalde gebieden. We moeten ons een half van te voren melden en de tour is gereserveerd om 9.30 uur, want dat zou het beste tijdstip zijn. We zijn ruim op tijd en gaan met de reservering naar het loket. Daar krijgen we een bonnetje met 4 personen er op en G9. We moeten ons om 9.15 uur verzamelen in de hal, maar gaan eerst nog even buiten in de schaduw zitten. We hebben ons fototoestel, telefoon, pet en drinken bij, rugzakken en dergelijke mogen niet mee. Om 9.15 uur gaan we naar binnen, deze ruimte staat goed vol. Er staan ook mensen met bonnetjes met andere nummers er op, bijv G2 en G4. Dan blijkt dat we allemaal de tour van 9.30 uur hebben, maar dat er buiten verschillende gidsen staan. Elke gids heeft 10 personen in zijn groep. We lopen in een rij naar de ingang van de kloof, ongeveer 5 minuten. Bij de ingang gaan we met verschillende trappen na elkaar, de kloof in. Sommige trappen zijn erg steil. Dan staan we onder in de kloof en kan het mooie avontuur beginnen. De kloof van de Lower Antelope Canyon heeft de vorm van een V, de Upper Antelope Canyon heeft de vorm van een A. Er zitten hele smalle doorgangen tussen. Maar het is prachtig, mooie oranjegele wanden met mooie lichtinval door de kloof. Onze gids is heel behulpzaam met het maken van foto’s, vooral met de telefoons is hij heel handig. Onderweg klimmen we steeds wat omhoog en soms zitten er trappen om hoger te komen. Vroeger waren deze trappen er niet, en moesten ze via gaten in de wand omhoog klimmen. Deze canyons zijn ook pas echt toeristisch geworden door de komst van internet. Vroeger moesten ze blij zijn met 1 bezoeker per dag. En nu al 100 per uur, hebben wij bedacht. Het is echt file lopen, maar je hebt wel de tijd om foto’s te maken, ook zonder mensen er op! Dus helemaal niet vervelend. Terwijl je moet wachten sta je echt te genieten. Om 11.10 uur lopen we laatste trap op en zijn we weer buiten de canyon. Hier laat hij nog sporen van een dinosaurus zien. Er zijn 4 pootafdrukken van een drietenige dinosaurus. Dan lopen we terug naar het gebouw van Kens tour. Het was prachtig. We lopen naar de auto, drinken wat en rijden dan naar Antelope Point Marina. Ik heb gisteren op internet gelezen dat je hier met de America The Beautiful Pass, gratis naar binnen mag, nou die hebben we, dus gaan we het proberen. En inderdaad, we mogen zo doorrijden bij vertoon van de pas en ze wenst ons een fijne dag, dat scheelt weer 20 dollar, maar dan hadden we het niet gedaan hoor! We komen bij Antelope Point Visitor Center, we parkeren de auto, kijken daar even rond en lopen dan naar beneden, naar Lake Powell. Vanaf hier kun je rondvaarten maken over het meer, een boot of waterscooter huren. Ook varen hier hele rare, lelijke boten, de Fiat Multipla onder de boten! Ik heb gelezen dat er een drijvend restaurant is, Jadi To´oh. We gaan daar lunchen, we nemen 3 verschillende salades. De ene is lekkerder dan de andere. Na de lunch beginnen we aan de terugweg naar boven. Dan rijden we naar de supermarkt om nog een gallon water en we nemen een doos met 6 ijsjes. Een soort maxibon van vroeger. Die eten we binnen nog lekker op, in de airco. In de zon is het goed warm! Dan rijden we terug naar het hotel. We hebben een vrije middag. Verslag alvast schrijven en de foto’s van vanmorgen delen met de achterblijvers, welke bijna allemaal nu ook op vakantie zijn! Ma zit in Duitsland, Henk en Marjo zijn ook in Duitsland, Ina en Sjaak zitten in Riga! We zijn, met ons allen, niet reislustig hoor! We kunnen in het zwembad, maar het water is te koud en bovendien is er geen schaduw rondom het zwembad, dus dat wordt levend verbranden. We gaan alvast op zoek naar een restaurant voor vanavond. We hebben advies gekregen voor Steer 89, een steakhouse, maar als we op de site kijken, is er een zeer beperkte kaart en weer heel prijzig. We besluiten terug te gaan het Birdhouse. We worden zelf nog wel eens kippen! We nemen dit keer een mix schotel met 2x pikant gekruide frietjes. Er blijven zelfs dit keer frietjes over. We hadden 4x een borststuk, 4x kippendij, 2x drumsticks en 2x hele wings. Wederom in de smaak butter honey. We nemen 2 bekers lemonade. Met een refill voor 50 cent. Om 19.20 uur lopen we terug naar het hotel. Douchen en dan nog wat op internet. Straks weer slapen. Morgen naar Bryce Canyon.