Page, Horseshoe Bend en Glen Canyon Dam - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu Page, Horseshoe Bend en Glen Canyon Dam - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu

Page, Horseshoe Bend en Glen Canyon Dam

Blijf op de hoogte en volg Karin

03 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Page

Om 7.30 uur wakker, om 8.00 uur maken we Sjaan en Yannick ook wakker. Om 8.30 uur gaan we ontbijten. Het is het standaard ontbijt. Dan terug naar de kamer, allemaal nog naar toilet, spullen in de auto laden en uitchecken. Dan eerst Slurpie weer volgooien, dit keer rechtstreeks met de creditcard. Niet eerst naar binnen om een reservering te maken. Dus meteen volgooien, nu betalen we 2,741 per gallon. Deze ochtend maar een korte route, slechts 100 mile. We rijden eerst een stuk dezelfde weg terug. Onderweg maken we nog een fotostop bij een mooi punt en zien we wolken boven de bergen hangen, maar wij gaan gelukkig de andere kant op. Om 11.00 uur verspringt de tijd weer een uur terug! Dus nu is het weer 10.00 uur! We zijn nu in de staat Arizona! We rijden meteen naar het Carl Hayden Visitor Center. We maken eerst foto’s vanaf de brug. Dan gaan we het Center in en willen kaartjes kopen voor de volgende rondleiding, om 10.30 uur, maar daar is nog maar 1 plekje. We kunnen even afwachten of er nog afvallers zijn. Dus even naar toilet. Er komen geen plaatsen vrij dus reserveren we kaartjes voor de tour om 15.30 uur. Dan gaan we eerst wat anders doen. We rijden naar de Horseshoe Bend. We parkeren de auto voor 10 dollar. We lopen over de zandheuvel en daarna naar beneden naar de Horseshoe Bend. Een mooi kronkel in de Colorado River. Veel Aziaten zijn met ons, maar het is nog te doen! We genieten van het uitzicht. De zon schijnt hier goed en er is geen schaduw. Het is een pittige klim terug naar boven. Terug bij de auto eten we de lekkere koeken op, die we gisteren hebben gekocht. En vullen het vocht weer aan. Dan rijden we naar de Walmart voor frisdrank, bier, water en koekjes. Dan rijden we naar het Rodeway Inn hotel. Hopen dat we al in kunnen checken, maar de kamer is nog niet klaar! De reservering is wel bekend. Dan rijden we naar een mooi uitzichtpunt op de Glen Canyon Dam. Dit is een pittige afdaling deels over natuurlijk stenen pad en tussendoor aangelegde trappen, goed kijken waar je je voeten neer zet! Het uitzicht is prachtig. Daarna terug naar boven. Dan rijden we toch terug naar het Visitor Center. We hopen dat we eerder met een tour mee kunnen. We zijn er om 13.35 uur en er is voldoende plaats om 14.15 uur. Dus wachten we daar. De tour kost 5 dollar pp. Dit betalen we contant. Om 14.10 uur moeten we door een controlepoort en alle losse spullen wordt gecontroleerd. Ook de man van de controle is zwaar bewapend een Uzi en een handpistool. Dan gaan we met een lift 33 meter naar beneden. We komen nu in een gang met foto’s aan de muren, waarbij we uitleg krijgen over de bouw van de dam vanaf 1960. Dan lopen we naar buiten en staan we op de dam. Hier zien we een beton stortbak die ze gebruikt hebben om alle beton te storten. Een oude turbine staat er ook. We kunnen nu vanaf de dam naar beneden en omhoog kijken. Daarna gaan we met een andere lift weer naar beneden in de dam zelf, nu gaan we meer dan 100 meter naar beneden. Daar komen we in een andere tunnel, aan beide kanten 33 meter beton. Dan komen we bij het veld beneden onderaan de dam. Dan lopen we naar binnen, waar we op de turbines kunnen kijken. Daarna lopen we dezelfde route terug en met de liften omhoog. Dan staan we weer in het Visitor Center. Daar bekijken we nog een film over de werking van de dam. We rijden we de andere kant van de brug omhoog. Bij Wahweap Point stoppen we even, hier hebben we uitzicht op Lake Powell. Dan rijden we terug naar het hotel, nu kunnen we wel inchecken. We krijgen kamer 125, een kamer beneden. Ook krijgen we 8 tickets voor het ontbijt, dit is in de receptie. We laden de spullen uit en gaan even uitrusten en drinken. Op internet, Polar step bijwerken en verslag typen. Om 18.30 uur lopen we naar restaurant Birdhouse, dit heb ik gelezen op internet, ze hebben hier hele lekkere kipgrrechten. We nemen 2x een familiemenu met 10 chickentenders in de smaak honey butter. Erbij hebben we pittig gekruide friet, coleslaw en aardappelpuree. Helaas waren de chickenwings op, anders hadden we van ieder een menu genomen. Het eten smaakt inderdaad erg lekker. We krijgen het ook niet op. We nemen nog 3 tenders mee in een doosje en de coleslaw gaat mee. Dan lopen we terug naar het hotel. Filmpje kijken, internetten, douchen en dan mogen we weer gaan slapen! Morgen naar Antelope Canyon.

• 04 Oktober 2019 - 17:34

Oma:

Zoooo , mooi en indrukwekkend!!!