Naar Campbell River en Elk Fall - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu Naar Campbell River en Elk Fall - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu

Naar Campbell River en Elk Fall

Blijf op de hoogte en volg Karin

04 September 2017 | Canada, Campbell River

Ook deze nacht weer vroeg wakker door de jetlag! En ook weer met de ventilator aan geslapen.
Om 6.00 uur mogen we van ons zelf, "wakker" worden. We constateren dat de spullen niet zijn opgeladen vannacht. Dus gaan de telefoons nog even terug aan de laders. Het is nu 7.00 uur en we mogen pas om 8.30 uur ontbijten! Dus dadelijk de spullen weer inpakken, want vandaag gaan we op weg naar Campbell River. Dit ligt op het Noordelijke deel van Vancouver Island, 265 km rijden. Sjaan scoort al een grote mok verse koffie in de keuken. We brengen de tassen alvast naar de auto. Om 8.15 uur rekenen we de kamers af en kunnen we aan de ontbijttafel. Er is koffie en jus d'orange, verse, warme muffins met vruchten! Daarnaast kunnen we een gerecht kiezen, gepocheerde eieren met spinazie en nog meer lekkere dingen, pancakes met vruchten en slagroom, een bagel met roomkaas en zalm, en ontbijtgranen met yoghurt en vers fruit. Op elk bord ligt nog meer vers fruit. Ze maken er echt een heel mooi gerecht van, complimenten!
Om 9.30 uur vertrekken we. Eerst rijden we naar Goldstream nationaal park, daar is de zalmtrek te zien. We staan even te kijken waar we moeten zijn, als een ranger naar de auto komt lopen. We vragen waar we moeten zijn, maar hij zegt dat die pas over 2 maanden komen! Ik had al wel gelezen dat het in oktober zou zijn, maar je weet maar nooit, maar helaas! Dan rijden we verder via Highway 19. We komen langs Nainamo, hier moeten we woensdag met de boot weer terug naar het vasteland. We komen langs vele winkelcentra en stoppen af en toe bij een mooi uitkijkpunt! Onderweg zijn we al vele Tim Hortens gepasseerd, Yannick heeft gehoord dat je daar heel goed kan lunchen, dus dat willen we uitproberen! Helaas, nu wij zin in lunch gaan krijgen, geen Tim Hortens meer te bekennen. We rijden het laatste stuk, over de Oceanside Route, Highway 19A. Om 13.30 uur komen we weer een Tim tegen, daar gaan we lunchen en plassen! Na 4 uur rijden, is dat wel nodig! In totaal hebben we nu zo'n 175 km gereden, maar hier gaat het niet zo snel, want de maximum snelheid is 90 km per uur, maar vaak ook 80 of 60 km per uur! We eten een broodje, warm of koud, er zit ook een soort frietjes bij en een frisdrank. Wij vinden het niet heel bijzonder, dus dat hoeft niet perse meer! Er is ook nog een Wendy's, dus die gaan we ook nog een keer uitproberen. Na een uurtje rijden we weer verder. Om 15.00 uur arriveren we bij Anchor Inn en Suites in Campbell River, de zalmhoofdstad van de wereld! We kunnen al meteen inchecken, kamer 403 voor 4 personen. We bekijken de kamer en gaan dan onze spullen pakken. Het water is bijna op, dus op zoek naar een supermarkt. We komen uit bij de Real Canedian store. We kopen water, wat koekjes en een doos met 4 ijsjes. Die eten we buiten op de parkeerplaats in de schaduw op, het is 32 graden! Dus hadden we die wel verdient. Dan op zoek naar een drankwinkel, Liquor store, ook hier in Canada mag er geen alcohol verkocht worden in een supermarkt. Op hetzelfde terrein vinden we ook deze! We kopen een doos met 15 blikken voor 25 dollar, als dat op is kunnen we naar huis! Gisteren kostte een biertje, 7,95 dollar! En dat was nog niet lekker ook! Dan rijden we naar Elk Falls provincial park. Daar lopen we naar de waterval en suspension bridge. Het is een kleine kilometer lopen en zeker de moeite waard. Terug bij de auto, eerst water drinken! Op de terugweg zoeken we nog de salmon hatchery, kwekerij, maar die kunnen we niet vinden. We kijken nog wel bij de Campbell River, daar zitten mensen te vissen op zalm. Dan rijden we terug naar het stadje. We besluiten meteen nog wat te eten bij McDonalds in de Walmart. Ook lopen we nog door de winkel. Terug in het hotel, gaan we zwemmen in het binnenbadje en de hottub. We krijgen handdoeken van het hotel. Om 20.00 uur gaan we terug naar de kamer, om de beurt douchen. We drinken nog wat, surfen wat op het internet en verslag typen. Dan mogen we bijna weer proberen te gaan slapen!

• 05 September 2017 - 09:58

Thea:

Jullie zijn weer heerlijk aan het genieten. Ook lekker warm weer!
    Nog heel veel plezier!

Groetjes Henry en Thea