Met de boot naar Victoria op Vancouver Island - Reisverslag uit Pelly Island, Canada van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu Met de boot naar Victoria op Vancouver Island - Reisverslag uit Pelly Island, Canada van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu

Met de boot naar Victoria op Vancouver Island

Blijf op de hoogte en volg Karin

03 September 2017 | Canada, Pelly Island

zondag 3-9-17

Na een warme nacht met redelijk geslapen te hebben, vaak wakker, zijn we om 6.20 uur toch echt wakker! Maar niet uitgeslapen! De airco, met het geluid van stationair draaiende vrachtwagen hebben we toch maar uitgezet! De ventilator hebben we aangelaten! Het is nu 26 graden binnen. De Formule 1 is al bijna klaar! We kunnen vanaf 8.00 uur ontbijten. We pakken de spullen weer in en zetten deze alvast in de auto. Dan kunnen we ontbijten. We zitten heerlijk buiten! Er is brood en croissants met eigen gemaakte jam, maar daarnaast mogen we kiezen tussen allerlei soorten eieren, omelet en French toast, dat wordt apart voor je klaar gemaakt! Yannick is helemaal verliefd op de French toast of te wel wentelteefjes. Het vers fruit is ook lekker. We hebben nog even contact met het thuisfront via de Whatsapp. Wij zitten aan het ontbijt en in Nederland aan het diner! Dan pakken we de laatste spullen uit ons penthouse en gaan uitchecken en betalen. De dame vraagt hoe onze reis nog verder zal gaan. We vertellen onze route en ze vraagt of we al Berenspray hebben? Nou nee, kunnen we die in een winkel kopen? Oh, ik heb er nog heel veel staan, ik zal er wel even 2 pakken! Oké! Sommige reizigers laten die achter in het B&B als ze weer naar huis gaan, want die mag je niet mee in het vliegtuig nemen, en je hebt er ook niets meer aan! Ook vertelt ze, dat er veel beren zijn, zelfs al vlak bij Vancouver, dit is anders niet zo. Dan gaan we echt weg, we stellen de TomTom in en vertrekken om 9.00 uur. We rijden naar Tsawassen, daar is de terminal van BC Ferries naar Victoria, Swart Bay. Om 9.35 uur arriveren we daar. We kopen een kaartje, $122,60. We moeten wachten op de volgende afvaart, terwijl de boot die er nu ligt, nog moet gaan laden. We blijven voor de zekerheid even in de auto wachten, stel dat er toch nog andere auto's meekunnen. Wij staan in rij 38. De boot vertrekt zonder ons! We stappen uit en gaan even bij de winkeltjes kijken. Tim is fanatiek pokemons aan het vangen. We lopen wat rond. De volgend boot zal 11.00 uur vertrekken. We zien "onze" boot aankomen. Stappen in de auto en wachten tot we aan boord mogen rijden. We parkeren de auto en lopen helemaal naar het bovenste buitendek. Daar zitten we gehele vaart! 50 km gevaren in 1,45 uur. Tim heeft de dag van zijn leven, hij vangt Taurus, die kun je alleen in Noord Amerika vangen! En we zijn even door Amerikaanse wateren gevaren! Om 13.15 uur rijden we de boot af. We rijden 33 km naar Vicotoria. Om 13.45 uur arriveren we bij Marketa's Bed and Breakfast. We kunnen al inchecken. Ze heeft alleen een klein probleem, ze heeft maar 1 kamers gereserveerd voor ons, maar dat is geen probleem! We krijgen 2 kamers tegenover elkaar. Er een aparte zitkamer, badkamer is op de gang, die moeten we delen! En er is een keuken met koffie, thee mogelijkheden en een koelkast. Helemaal prima. Ook dit is weer een oud, houten huis, net als gister. We zetten de spullen allemaal binnen en bekijken wat we gaan doen. We rijden met de auto naar Government House, want dit is te ver om te lopen! Helaas blijkt het gesloten te zijn, als we daar zijn. Misschien omdat het zondag is, dat krijgen we niet terug gevonden. Dan op zoek naar iets te eten. We komen uit bij de Subway, voor een altijd lekker broodje! Hier hebben ze een drankautomaat staan met allerlei smaken frisdrank. Zelfs 7up met aardbeiensmaak! Niet te drinken! Wat gaan we daarna doen? Het is nu 15.30 uur. We besluiten even naar de Walmart te rijden, daar moet je ooit een keer geweest zijn! Wat een giga winkel, werkelijk alles kun je daar kopen, we nemen 2 flessen fris en bussen chips. Tim koopt een mooi gebreid Canadees vest! Hierna rijden we terug naar de B&B. Daar parkeren we de auto, drinken wat en doen de wandelschoenen aan. Er zijn gisteren al enkele blaren gelopen, dus die worden ook verzorgd! Dan lopen we naar de Inner Harbour. We zien het Parlementsgebouw, Het Empress Hotel. We lopen langs de haven, zien watervliegtuigjes aankomen. We lopen door Warfstreet naar de Johnsons Street bridge. Vandaar door Governmentstreet terug naar de haven. We willen een biertje drinken in een Pub, maar de jongens moeten zich identificeren, en dan nog dubbel ook, alleen een rijbewijs of ID kaart is niet voldoende, het moeten 2 dingen zijn waar de naam op staat en een handtekening! Nou Yannick kan dit, met een zijn ID kaart en rijbewijs, maar Tim heeft alleen zijn rijbewijs bij. En een bankpas geldt niet, want daar staat tegenwoordig geen handtekening meer op! Dus gaan we weer naar buiten! Ben je 26 jaar en denken ze dat je nog geen 19 bent! Op zoek naar een ander adres! We komen uit bij Milestones, grill en bar aan de haven. Hier eten we ook meteen ons diner. Hamburgers en Tim Crunchy Sweet Chili chicken. Het eten is lekker, maar het drinken smaakt naar chloorwater, door de ijsblokjes! Dus voortaan alles zonder ijs bestellen! Dan lopen we terug naar het B&B. Daar gaan we wat drinken, en typen het verslag, zitten wat op internet, maar geen Whatsapp, want iedereen slaapt! Douchen en niet te vroeg naar bed, want dan komen we niet in het goede ritme! Tot morgen!

• 04 September 2017 - 10:38

Oma:

Tim nu al aan het kopen!!! denk aan het overgewicht hé. Ik heb dat al eens meegemaakt.
    €70,00 was dat!!!!! nog vel plezier allemaal.

• 04 September 2017 - 14:13

Sjaak Lindenberg:

Zo Tim, zie je er toch nog jong uit?

@Oma, heb je dat nog maar 1 keer meegemaakt? Dat kan ik mij niet voorstellen...

• 04 September 2017 - 18:24

Ina:

Tim, wat een vakantie!! Je bent weer piep en gave Pokemons

Kun je nog verlengen....??