Grand Canyon en Monument Valley - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu Grand Canyon en Monument Valley - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu

Grand Canyon en Monument Valley

Blijf op de hoogte en volg Karin

02 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Kayenta

Om 7.00 uur zijn we wakker. Buiten is het -4 graden, brrrrr! Via Whats App contact met de jongens om 7.30 uur. Die zijn ook wakker. Ondanks het Kingsize bed hebben ze niet lekker geslapen. Om 8.00 uur pakken we alle spullen weer in, gaan uitchecken en tanken met Slurpie. Dat is hier minder leuk dan een paar dagen geleden! Ik doe heel ruig altijd en laat 50 dollar reserveren met de creditcard. Nog nooit is alles verbruikt, maar deze keer hebben we niet eens een volle tank! Hier kost de benzine 4,199 dollar per gallon en van de week 2,619! Wat toeristen al niet te weeg brengen. Dan op zoek naar iets voor het ontbijt, we vinden weer alleen een kaneelrozijnenbrood! Dit kunnen we in de auto opeten. Dan gaan we op weg naar Kayenta. We moeten weer door Grand Canyon National Park, dus hebben we weer onze pas nodig. Die is er dus al dik uit! We rijden via Dessert View Drive. Omdat het zo mooi is, stoppen we nog diverse keren, oa bij Grandview Point, Moran Point, Lipan Point, Navajo Point en bij Dessertview Watchtower. Dan rijden we via de oostkant het park uit. We rijden via Tuba City, naar Kayenta. Om 11.00 uur springt de klok opeens weer een uur vooruit. Dus is het nu 12.00 uur. We zijn nu in het gebied van de Navajo indianen. Onderweg zien we weer mooie landschappen, van rotsen tot woestijn. Om 13.30 uur zijn we in Kayenta en rijden we naar het hotel, Wetherill Inn. We kunnen al inchecken, we krijgen kamer 112. We zetten de grote tassen binnen en gaan naar toilet. Dan gaan we op zoek naar iets voor de lunch. We kopen een brood en nog wat drinken bij een supermarkt. Beleg hebben we nog. Dan rijden we richting Monument Valley. We zien El Capitan. Maar dit is nog ruim voor de Valley. Hier passeren we ook de staatsgrens met Utah! We zetten de auto op een parkeerstrook langs de weg en gaan eerst wat brood eten, want het is al 15.00 uur. Als we staan te eten, stopt er een auto, stapt er een man uit en komt vragen om geld voor benzine. Weer een nieuwe manier van schooien! Gelukkig gaat hij snel weer weg, want wij stonden al op het punt om snel weg te gaan en hadden de auto al op slot gedaan. We rijden naar Mexican Hat Rock, met een onverharde weg, kunnen we nog dichterbij komen. Hierna rijden we door naar Goosenecks State Park. Hier moeten we weer entree betalen. Er staan vele campers geparkeerd en wij besluiten weer om te draaien. Dan rijden we naar The Valley of The Gods. Dit blijkt een 18 Mile onverharde weg te zijn! We beginnen gewoon aan dit avontuur! Een persoon vindt dit toch wel erg eng! En vindt dat ik toch echt wat zachter moet rijden! Oké, toegegeven, soms zaten er flinke hobbels in het wegdek en soms zijn de heuvels zo hoog, dat je niet over de motorkap heen kunt kijken! Maar na 1,5 uur rijden, door een overweldigend landschap, draaien we weer de verharde weg op! Onderweg passeren we nog een camper waar iemand naast op de grond zit, met 3 mensen er bij. Er staat ook een motor bij. Onwel geworden of ongeval? Dan terug naar Kayenta, onderweg komen we een ambulance tegen. Wij rijden naar Kayenta en gaan meteen wat eten. We komen uit bij een pizza tent. We nemen 1 grote pizza en 1 middel pizza en hotwings. Maar deze zijn niet lekker! Dus die blijven sowieso in de doos. Zelfs de pizza’s gaan niet op. Als we zitten te eten, komt de ambulance pas terug gereden. We weten niet zeker of deze naar de camper is geweest, maar qua tijdsbestek zou het wel kunnen, het was zo’n 112 Mile rijden! Ook tijdens het eten van de pizza, komt een indiaan naast ons zitten en begint een onsamenhangend verhaal en eindigt ook met de vraag voor dollars voor benzine. Hij gaat gelukkig ook weer weg en gaat nog bij andere toeristen ook vragen. Dit voelt toch niet leuk! Hierna rijden we naar het hotel. Daar gaan we douchen, verslag typen, Polar step bijwerken en wat op internet. Sjaan en Yannick willen nog in het binnenbad gaan, maar ze vinden het water veel te koud en komen meteen terug. Dan maar een filmpje kijken! Straks slapen en tot morgen.

• 03 Oktober 2019 - 09:54

Oma:

Maar eng hoor met die schooiers om geld.