Wells' Gray Provencial Park - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu Wells' Gray Provencial Park - Reisverslag uit Clearwater, Verenigde Staten van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu

Wells' Gray Provencial Park

Blijf op de hoogte en volg Karin

09 September 2017 | Verenigde Staten, Clearwater

Vanochtend pas om 7.00 uur wakker. Het regent! We doen het rustig aan. Ontbijten op ons gemak met een gekookt eitje, ham kaas, jam en suiker. Afwassen nadien. We hebben nog even contact met de achterblijvers. Om...... pakken we onze spullen voor een dag Wells Gray Provincial Park. Drinken en wat te eten, regenjassen, truien en berenspray. We gaan eerst nog even de slurpbak volgooien, want anders krijgt hij onderweg weer dorst! En in het park zijn geen benzinestations! En we gaan langs het informatiecentrum van het park. Daar krijgen we een kaart met alle bezienswaardigheden er op en uitleg, wat wel open is en wat niet. Alle trails zijn gesloten ivm bosbrandgevaar. Het eerste druk is asfalt weg, na 42 km wordt het gravelweg. Dan gaan we op weg! Na 10.3 km komen we bij de eerste waterval, Spahats Falls. We parkeren de auto en lopen wel 5 minuten naar de waterval, het regent nog een beetje. Het is erg mooi, hij valt in een hele mooie kloof. Op naar de volgende! De Moul Falls, maar hier mogen we niet naar toe, de weg is afgesloten. Hier kun je alleen lopend naar toe, wel jammer, want hier kun je achter door lopen. Gelukkig zijn er nog meer! Op naar Dawson Fall. Maar eerst passeren we de echte grens van het park, op 35.8 km. Na 42 km komen we bij Dawson Falls. Dit is 10 minuten lopen en dan zien we een mooie brede waterval, van 90 M breed. Ook deze is weer erg mooi! Weer heel anders dan de1e. Een kilometer verder moeten we een zijweg in om naar de volgende waterval te gaan, Helmcken Falls. Deze zijweg is 4 km lang. Na 2 minuten wandelen zien we alweer een mooie, en weer andere waterval. Deze is 141 M hoog, de Murtle River valt hier naar beneden. Hier hangt veel mist in het dal. Soms kun je de waterval niet meer zien. Dan gaan we terug naar de hoofdweg en komen dan meteen bij het punt dat we overgaan op gravelweg, nou meer zandweg. We rijden door naar Bailey's Chute. Dit is na 57 km. Eerst tijd voor een bakje koffie en thee. Hier lopen we 10 minuten en zien dan de trek van de koningszalmen. Ze springen vanuit het water door de lucht omhoog. Ze proberen stroomopwaarts te komen. Er leuk, maar helaas begint het weer te regenen en de regenjacks liggen nog in de auto. Gelukkig valt het mee. We rijden nog een stukje verder tot aan Norman's Eddy, maar ondertussen is het gestopt met zachtjes regenen en we kunnen niet zien wat hier te doen is. Er staat alleen een bordje met vissen. Dus besluiten we terug te gaan rijden. We rijden erg rustig, zo'n 30-40 km per uur. We hebben alle tijd en genieten van de natuur.
Helaas geen dieren gezien tijdens de ritten, alleen de zalmen! Als we terug in Clearwater zijn, zien we ook hier de bergen er om heen liggen. Daar was gisteren niets van te zien door de bewolking, mist en/of rook. We rijden meteen naar de supermarkt, we hebben zin in taart, gewoon omdat het kan en we deze vakantie geen verjaardag hebben te vieren! We kopen nog 3 flessen Pepsi cola van 2 liter voor 5 dollar! Een zak druiven en een toetje voor vanavond na het eten! En 4 liter water, want hier zit weer veel chloor in het water! Om .... Zijn we terug bij het huisje, drinken koffie en thee met taart. Lopen nog een rondje over het park en camping. De auto is erg vies geworden, maar we kunnen geen wasgelegenheid vinden. We zitten daarna wat op internet en typen het verslag. Vanavond hebben we zin in poutine, friet met jus en kaas erover. Dus kijken of we zoiets kunnen vinden!

• 10 September 2017 - 09:09

Sjaak, Ina, Senna En Roan Lindenberg:

Mooie watervallen....en dan die zalmen, bijzonder dat ze zo mooi boven het water springen

Maar nu even wat anders......jullie eetgewoonten. Dat kan echt niet!! Taart, cola en friet op 1 dag. Sasdag of een Sasvakantie??

Veel plezier nog!!

• 10 September 2017 - 18:38

Oma :

Weer mooie foto's . Maar wel jammer van de regen . Hier is het nog elke dag rond de 28 graden !!!