Peak 2 Peak - Reisverslag uit Whistler, Canada van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu Peak 2 Peak - Reisverslag uit Whistler, Canada van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu

Peak 2 Peak

Blijf op de hoogte en volg Karin

07 September 2017 | Canada, Whistler

Om 6.00 uur zijn we weer wakker! We blijven nog even liggen. Om 7.30 uur gaat Sjaan de tafel dekken en water koken. Om 7.45 uur zitten we aan het ontbijt! Er is zelfs een broodrooster! We ontbijten op ons gemak. Afwassen, terwijl er ook een vaatwasser is, maar die paar borden doen we even zo! Dan pakken we de spullen die we nodig hebben voor een dag boven op de bergen. Dus wandelschoenen aan en een trui mee. We nemen wat te drinken en te snoepen mee. Om 9.15 uur lopen we naar het dorp, naar de kabelbaan. Als we aankomen staan er al enkele mensen in de rij te wachten, voor de kabelbaan. Wij gaan eerst kaartjes kopen en gaan dan ook in de rij staan. Dan mogen de eerste mensen al instappen! De eerste rit met de kabelbaan omhoog is 5 km en duurt ongeveer 25 minuten, dit is Whistler Village Gondola.We komen nog langs een station waar alleen de fietsers uit mogen stappen. Boven op Whistler Mountain staan allerlei voertuigen en benodigdheden voor de wintersport, zoals pisteboullies, sneeuwkanonnen, sneeuwscooters. Hier kijken we eerst even rond. Dan gaan we met de Peak 2 Peak kabelbaan naar de overkant, naar Blackcomb Mountain. We zitten in een van de 2 zilveren wagons! Deze heeft een glazen bodem in het midden, zodat je naar beneden kunt kijken. De Peak 2 Peak is grootste en hoogste kabelbaan in zijn soort! Helaas hangt er nog steeds veel rook, dus het uitzicht is erg beperkt! Als we aan de overkant zijn wandelen we een korte route, de Alpine Loop. Deze is 1,4 km bergje op en af, over een goed gebaand pad. Als we weer terug zijn, zien we bergmarmotten. Wel leuke beestjes. We gaan wat drinken en uitrusten in Rendez-vous Lodge, dit is op 1860 M hoogte. Hier op de berg, zijn alle andere kabelbanen gesloten. Hierna gaan we met de Peak 2 Peak weer terug naar Whistler Mountain. Sjaan ziet een zwarte beer lopen over een pad in het bos, waar wij overheen komen met de kabelbaan. Yes, schitterend! Weer terug op Whistler berg, lopen we naar beneden naar nog een andere kabelbaan, die ons nog hoger zal brengen! De Peak Express, dit is een stoeltjeslift! We zijn nu op Top of The World Summit op 2182 meter hoog. Ook hier lopen we een rondje en staan op wat sneeuw. We zien ook een eekhoorntje! Dan met dezelfde stoeltjeslift weer naar beneden. Daar begint de klim naar boven, terug naar het grote station. Het is 63 m hoogteverschil op 600 M. Best pittig! We hebben weer wat te drinken verdient in Roundhouse Lodge. Deze ligt op 1850 M hoogte. Als we weer wat zijn uitgerust, besluiten we nog een keer met de Peak 2 Peak naar de overkant te gaan. Gewoon omdat het kan! Je mag de gehele dag met de kabelbanen mee gaan, maar als je eenmaal weer beneden bent, mag je niet meer terug naar boven! Om 15.00 uur gaan we met de kabelbaan weer naar beneden. Er zijn nu veel downhill fietsers! Mooi om te zien, maar het is echt gekkenwerk! Soms zitten er afgronden van 2-3 meter waar ze af moeten springen! Dit is dan wel het parcours voor de profs, maar toch! Om 15.30 uur zijn we weer beneden. We kijken nog even bij het eind- en beginpunt van het downhill parcours. Ze gaan dus met een kabelbaan, met de fiets omhoog, daar hebben ze nu speciale gondels voor! We lopen door het centrum van Whistler. We hebben nu toch wel trek, en lopen naar Splitz Grill. Daar eten we een heerlijk stuk verse, roze zalm op een hamburgerbroodje of in een wrap. Je mag zelf de soort saus kiezen en het beleg er op, sla, tomaat, komkommer. Yannick neemt chicken Fingers met friet. Ook bij de zalm zit friet en allemaal een beker voor drinken er bij! Het is heerlijk en dat voor maar 55,76 dollar! En dat in deze dure stad! Lang leve Tripadvisor! En we kunnen lekker buiten zitten, deze keer zonder wespen! Na dit vroege diner, lopen we naar een andere supermarkt! Deze is een stuk groter en goedkoper. We nemen brood mee voor morgenochtend, water, een pak koekjes en een doos met 4 ijsjes! Deze eten we weer op op het Olympisch plein. Dan lopen we terug naar het hotel. We zijn er zelfs een beetje moe van! Daar gaan we lekker in de bank zitten. Yannick gaat zelfs even in bad liggen slapen! Bekijken het internet en de mail. We hebben een mail ontvangen van het een na laatste hotel. Door de vele bosbranden, is het risico op evacueren erg hoog. Vele mensen zijn al vrijwillig weggegaan, en heel veel in het park is afgesloten. We mogen tot op de laatste dag kosteloos annuleren! We zullen het nog even aankijken, want ze voorspellen wel regen de komende dagen! En anders zullen we onze plannen aan moeten passen. Lekker douchen en straks naar bed!

• 08 September 2017 - 09:18

Sjaak, Ina, Senna En Roan Lindenberg:

Hoi Hoi

Wat is het mooi daar!! En dan ook nog een zwarte beer gezien, gaaf!!

Veel plezier verder!!

• 08 September 2017 - 18:00

Oma:

Weer heel wat beleeft daar, blijven genieten, maar wel uit de buurt van de brand blijven !!!