Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Karin

01 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Tim en ik zijn om 6.30 uur wakker, erg slecht geslapen, maar niet uit bed gevallen! Wel veel te warm in de kamer en met airco aan te koud. Balkondeur kon niet open, want er zaten “prik” beestjes! We waren gisteravond al geprikt.Toen we vanochtend de balkondeur open zetten, was deze helemaal nat aan de binnenkant! Ook ons dagelijkse internetsessie was er niet bij, de WiFi ligt er uit! Wachtwoord opnieuw invoeren en alles helpt niet! Om 7.45 uur zitten we aan het ontbijt. Auto inladen en uitchecken. Om 8.30 uur zijn we onderweg. We rijden via de Oak Creek Valley, door Flagstaff over de mooiste wegen naar Tusayan. Het is onderweg erg mooi. We zien de natuur steeds veranderen. Geen cactussen meer. Eerst naaldbossen, dan loofbossen, dan vlaktes met lage struikjes, vlaktes met gele grassen, vlaktes met gele bloemetjes, het lijkt een beetje op heide, dan vlaktes met wat struiken met huisjes en caravans er tussen, dan komen we op een vlakte en zien in de verte een berg. We denken dat we daar naar toe moeten, maar nee, we moeten nog rechtdoor. Dan komen we aan in Tusayan, het is nu 11.00 uur. We rijden meteen naar het hotel, Grand Canyon Plaza hotel. We kunnen nog niet inchecken, maar de kamers staan gereserveerd. We vragen een kaartje van het park. Dan rijden we naar de ingang van het Grand Canyon South Rim. Bij de toegang met ranger laten we de America The Beautiful pas zien en mogen weer door rijden. De entreeprijs hier is 36 dollar. We rijden als eerste naar Mather Point en het Visitor Center maar hier kunnen we geen parkeerplaats vinden. We vrezen dat het hetzelfde als Yosemite gaat zijn. We rijden vol goede moed door naar Yavapai Point, hier is het erg rustig en hebben we ruimte genoeg! We lopen naar de rand van de Grand Canyon en genieten van het prachtige uitzicht! Als we ons los kunnen rukken van het uitzicht, rijden we door met de auto. We gaan naar Hermit’s Road, maar hier mogen wij niet in, de slagboom is dicht, er rijden wel gratis shuttlebussen. We zoeken een parkeerplek voor de auto en lopen naar de shuttlebus. We zien ook treinen staan op een station! Je kunt dus ook met de trein hier komen. Als ik een foto wil maken van de trein, kom ik er pas achter dat ik mijn fototoestel in de auto heb laten liggen! Yannick is zo lief, dat hij terug loopt naar de auto. Wij lopen rustig naar de bus en wachten daar op hem, hij is er al heel snel! Geweldig! Even later komt de bus aanrijden en kunnen we instappen. We hebben nu de rode buslijn. De eerste stop, Trailview Overlook slaan we over, we stappen uit bij Maricopa Point. Ook daar genieten we weer! De bus komt om de 10 minuten ongeveer, dus lang wachten is het niet. De volgende stop stappen we weer uit, Powell Point. Hier eten we even wat chips met ranch dipsaus, want de maagjes beginnen te knorren. Vanaf hier lopen we langs de Grand Canyon naar de volgende busstop, Hopi Point. Hier stappen we weer in de bus. We slaan Mohave Point en The Abbys over. We stappen uit bij Monument Creek Vista, we dachten hier watervrees kunnen zien, maar dat valt tegen. Dan weer met de bus naar Pima Point en als laatste op de route naar Hermits Rest. Dit is de laatste halte. Hier kunnen we naar toilet en is er een winkeltje. Dan gaan we met de bus terug naar het beginpunt, nu zijn er maar 3 stops. Als we weer bij de Village zijn, lopen we naar de auto. Dan rijden we terug naar Yavapai Point. We parkeren daar de auto weer en gaan met de oranje buslijn naar de andere kant van het park, naar South Kaibab Trailhead en dan naar Yaki Point. Dan terug langs Pipe Creek Vista en het Visitor Center. Hier gaan we binnen kijken en bekijken een film over de Grand Canyon. Daarna lopen we naar Mather Point. Dan gaan we met de bus terug naar Yavapai Point en naar de auto. Het wordt nu wel erg frisjes en de wind maakt het nog frisser. Dan rijden we terug naar het hotel. Het is nu 17.45 uur en we kunnen nu wel inchecken. We krijgen 2 kamers met Kingsize bedden, kamers 263 en 265, dicht bij elkaar. De kamers zijn mooi met een balkon op de binnentuin met spa er in. We kunnen hier weer op WiFi. Dus even alles checken. Dan kijken we wat er in de buurt te eten is. Alleen de fastfood ketens zijn betaalbaar, dus wordt het McDonalds, wat ook lekker dichtbij zit. We lopen er naar toe, het is voor het eerst dat we het koud hebben! Het is ook maar 11 graden buiten! We nemen een ijsje of milkshake als toetje. Dan nog even in de souvenirwinkel kijken, Tim koopt een magneet. Dan lopen we terug naar het hotel. Polar step bijwerken, lekker opwarmen in de douche. De Spa is alleen via buiten te bereiken, dus te koud! Verslag typen en wat op internet. Sjaan zet bakje koffie. Straks gaan we lekker slapen in ons Kingsize bed!

• 03 Oktober 2019 - 18:16

Thea :

Echt prachtig hè, het uitzicht en al de kleuren. Veel plezier nog, groetjes Henry en Thea