Fietsen over Golden Gate Bridge - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu Fietsen over Golden Gate Bridge - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu

Fietsen over Golden Gate Bridge

Blijf op de hoogte en volg Karin

19 September 2019 | Verenigde Staten, San Francisco

Na een nacht met hindernissen, vaak wakker, zijn we om 6.30 uur allemaal wakker behalve Sjaan. We kijken wat op onze telefoons. We hebben geen ontbijt in dit hotel, dus kleden we onszelf aan en gaan lopend richting de fietsenverhuur Baja Bikes. Onderweg vinden we een restaurantje waar je kunt ontbijten en lunchen. We nemen 2 croissants, een muffin en een bagel met ei en spek, koffie, thee, nesquick en een fruitwater. Als we dit op hebben, lopen we weer verder. Om 9.30 uur arriveren we bij Baja bikes. We geven onze reservering en we moeten een formulier invullen met onze namen en gegevens. Tim is nog een bijzondere Pokémon vangen. Als hij er ook is, krijgen we eerst een filmpje te zien met de bezienswaardigheden op de route. Die route heb ik al via internet te pakken gekregen. Dan een helm passen en een fiets passen. Om 9.45 uur lopen we naar beneden, naar de boulevard. We mogen daar pas gaan fietsen, want dit stuk is best steil. Daar starten we onze fietstocht. We rijden langs het water en zien de Golden Gate Bridge en Alcatraz eiland liggen vanaf Aquatic Park Pier, deze is in erg slechte staat. Er zitten hele steile stukken tussen zoals Up Hill, de naam zegt het al! Daarna over de Marina Boulevard en langs Crissy Field. We rijden door naar Fort Point. Dan terug naar Warming Point, daar denken we wat en delen 2 choclatechips koeken. Dan beginnen we aan de klim naar boven naar de brug. Tim en Karin haken al snel af en gaan te voet naar boven. Eenmaal boven fietsen we over de Golden Gate Bridge met mooi uitzicht op de skyline van San Francisco. We stoppen af en toe om foto’s te maken en te genieten van het uitzicht. Daarna fietsen we naar beneden naar Sausolito. We rijden door tot een restaurant aan het water, wat aanbevolen werd door Baja Bike. We bekijken de menulijst eens en besluiten terug te gaan. We fietsen een stukje terug en komen bij Roma pizzeria uit. Daar drinken we wat en delen samen 2 grote pizza’s! Erg lekker. Dan fietsen we naar de ferry, welke ons voor 13 dollar weer naar San Francisco brengt. Als we daar aankomen mogen net de fietsers op de ferry, dus kunnen we mooi mee. Daarna mogen de voetgangers. We varen langs Alcatraz eiland en zien mooi de Golden Gate Bridge. De ferry stopt bij Ferry Building Market. Van daaruit rijden we naar Pier 39. Hier is een grote groep zeeleeuwen die samen veel kabaal en ruzie maken. We lopen langs de winkeltjes weer terug naar de fietsen. Als we weer kunnen opstappen, voelt Tim dat hij een lekke achterband heeft. Tim en ik lopen terug naar Baja bikes, Sjaan en Yannick fietsen alvast vooruit. Het is minder dan een kilometer. Daar leveren we de fietsen in en betalen de rekening. Hierna lopen we naar Lombard street, de bochtigste weg van heel de wereld, op een klein stukje heuvel zitten alleen maar haarspeld bochten. We moeten heel erg klimmen, wel 14%, het is ook de weg waar de Cable CAR rijdt, maar die zien we niet. Wel rijden er allemaal bussen, dus waarschijnlijk rijdt de Cable CAR niet, want hij zou om de 10 minuten moeten rijden. We komen aan de bovenkant van Lombard street uit. Sjaan en Yannick lopen nog even naar beneden om daar foto’s te maken en weer terug omhoog! Dan beginnen we aan de terugweg naar het hotel. We lopen over de Ness boulevard. Vlak bij het hotel zit de Tesla zaak, Yannick en Sjaan gaan even proef zitten. Ook komen we langs Jaguar, Range Rover en Bentley, daar ook even binnen kijken, wel een mooi pand met een mooi houten plafond. Dan zijn we weer bij het hotel, raar hoor, zulke dure zaken en aan de achterkant ervan is het een heel andere wijk. In het hotel even rusten. Om 18.30 uur gaan we op zoek naar wat te eten, we lopen de andere kant op en komen in een wijk met vele restaurantjes. We besluiten bij Laguna te gaan eten, daar is plaats en betaalbaar, bij sommige restaurant staan de mensen buiten in de rij te wachten. Het eten is goed en veel, de Laguna burger en een steak. Daarna lopen we terug naar het hotel via het gemeentehuis, wat nu leuk verlicht is. Terug in het hotel, verslag typen en online zetten. Douchen en dan rond 22.00 uur gaan de oogjes weer toe, tot morgen!

• 20 September 2019 - 09:41

Oma:

Wel een beetje vermoeiende dag , maar als je wat wilt zien !!!