De reis - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu

De reis

Blijf op de hoogte en volg Karin

18 September 2019 | Verenigde Staten, San Francisco

6.30 uur loopt de wekker af, we zijn al net ervoor wakker. Ontbijten en de laatste spullen in laden en afwassen. Dan gaan we Yannick ophalen en nemen nog afscheid van Serella. Dan Tim ophalen en afscheid van Ma. We rijden, ondanks het spitsgevoelige tijdstip, heel vlot naar Easypark2fly. Er is 3x even een stukje file. Daar zijn we om 8.40 uur. Op Schiphol gast het ook snel. We kunnen de tassen via de selfservice bagage dropoff. Dan door de security check. Meteen er achteraan de douane zelfscan. Dan neem ik toch alvast wat dollars uit de geldautomaat, ik vind het niks om zonder cashgeld te reizen. Dan is het tijd voor koffie, thee en wat fris bij McDonalds. We vinden een rustig plekje en gaan daar zitten, bij een leuke kinderspeelplek, geen kinderen te bekennen!

Om 11.15 uur lopen we naar gate E7. Daar nog even wachten. Er wordt niet gesproken over staken, wat het grondpersoneel van KLM vanaf 13.00 tot 17.00 uur gaat doen. Dit was weer een spannend stukje in deze reis. De eerste tegenvaller was nog heftiger! De voorbereiding van de reis was helemaal klaar! Tot 3 weken voor vertrek! Op woensdag kregen we een mail, dat GoAmerika, waar we de vliegreis, auto en accomodaties failliet is verklaart. Wat nu? Wachten op een bericht van SGR. Dat komt de volgende dag. We kunnen een claim indienen, dus dat doen we. Ik ben al volop aan het kijken naar tickets en hotels. Maar wil eerst weten of we ons geld terug gaan krijgen, anders wordt het wel een hele dure reis. Op vrijdag heb ik telefonisch contact met SGR, de man bekijkt onze claim en geeft bevestiging dat dit allemaal wel goed gaat komen. Dus boek ik op vrijdag de tickets, ik had al 11 hotels gereserveerd via booking.com, welke nog gratis te annuleren zijn. Gelukkig had ik het roadboek, de route en gereserveerde hotels al binnen. Dus had ik een goed uitgangspunt. Op zaterdag boek ik de laatste hotels, welke niet te annuleren zijn en een auto via Alamo. We krijgen er weer vertrouwen in! We hadden tenslotte ook al diverse excursies geboekt en betaald. En dan kregen we afgelopen maandagmiddag te horen dat de KLM gaat staken. Om 11.45 uur mogen we boarden op vlucht KL0607. We hebben al online ingecheckt. We hebben stoelen 41A-B-C en D, de 4e rij van achter. Om 13.00 uur stijgen we op, na lang taxiën. De vlucht zelf gaat rustig, er zitten wel veel kleine kinderen in het vliegtuig, welke de nodige geluiden voort brengen op een 11 uur durende vlucht. We krijgen al snel de warme maaltijd geserveerd, smaakt erg goed, voor een vliegtuigmaaltijd! Later krijgen we cornetto ijsjes. Op dit moment vliegen we over Groenland. Drinken en wat te snoepen kun je continu achter in het vliegtuig halen. We kijken de nodige films, doen een spelletje en bekijken soms de binnenkant van de oogjes. Ook is er WiFi aan boord, hiermee kun je alleen whats appen. We krijgen nog een maaltijd aangeboden, een pizza met salade en cocosmouse met limoen. Om 14.45 uur landen we in San Francisco, taxiën naar gate A8. Door de douane met de estaformulieren al een keer gebruikt, gaat toch echt sneller! We moeten zelf ons paspoort scannen en krijgen dan een papiertje metingen gegevens. Dan nog naar de douanier voor stempel in paspoort. Tassen ophalen bij bagageband 11. Daar draaien de tassen al rond. Dus dat is lekker snel. Met de airtrain rijden naar de car rental stop. Precies voor de balie van Alamo stappen we uit. We worden meteen geholpen. Rijbewijzen en creditcard tonen. We moeten iets bijbetalen voor fullsize SUV, want anders passen de tassen niet in de auto. We krijgen nu een witte Nissan Pathfinder, 15837 miles. We nemen foto’s van de auto, doen de tassen er in, kijken hoe alles werkt, stellen de navigatie in, die we er niet bij hebben gehuurd, en gaan dan op pad. Het is druk op de wegen. Om 17.15 uur arriveren we bij het hotel Oasis Inn. We parkeren de auto in de parkeergarage en lopen naar de lobby om in te checken. We krijgen kamer 218. Halen de spullen uit de auto en gaan naar de kamer. Even uitrusten en kijken waar we gaan eten. Er zit een BurgerKing vlakbij, dus lopen we daar naar toe. De wijk waar we door lopen, is weer als vanouds, alleen is er geen steegje. De BurgerKing is niet fris, maar het eten smaakt. Nog even een fles water halen aan de overkant van het hotel. Eenmaal terug op de kamer, gaan we om de beurt douchen. En daarna gaan we toch echt slapen!

• 19 September 2019 - 10:45

Oma:

Alles is gelukkig goed gegaan. Lekker slapen en gaan genieten de komende weken !!!

• 19 September 2019 - 11:34

Thea:

De heenreis is gelukkig voorspoedig gegaan. Laat dit dan het voorteken zijn voor de rest van de vakantie. Heel veel plezier. Gr Henry en Thea

• 19 September 2019 - 13:52

Ina:

Gelukkig, geen staking!!

Nu lekker genieten. Heb al zin in het volgende verslag