Central Park en Roosevelt Island - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu Central Park en Roosevelt Island - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu

Central Park en Roosevelt Island

Blijf op de hoogte en volg Karin

27 April 2019 | Verenigde Staten, New York

Om 6.48 uur komt het berichtje dat Wimar, Chantal en Senna wakker zijn. Iets voor half 8 reageren Roan, Tim en Ina ook. Even later is iedereen wakker, behalve Yannick. Hij slaapt nog even door, maar iets voor achten is iedereen wakker. Dus op naar het ontbijt. De eetzaal is duidelijk te klein voor iedereen die wil ontbijten. Het ontbijt is simpel, maar magnetronproof. Als je ei koud is, kan hij worden opgewarmd, hartstikke makkelijk. Verder heel plastic, borden, bestek en bekers. Maar het smaakt en we leggen een bodem voor de komende uren. Via de Path trein en de metro gaan we naar Central Park. Doordat het weekend is, kloppen de routes niet helemaal met wat wij hadden bedacht. Dus komen we uit aan de verkeerde kant van het park. We lopen door 96th street naar de andere kant en pakken daar onze route weer op. Als eerste lopen we langs het Jackie Onassis Reservoir. Dat is een oud waterreservoir, wat geen dienst meer doet. Het uitzicht op de skyline aan de zuidkant van het reservoir is prachtig. Als we verder lopen zien we dat er een fietser op de weg ligt. 2 mensen hebben zich al over de fietser ontfermt. Ze beschermen hem door een golfkarretje voor de fietser te zetten. Dan horen we sirenes en komt er een brandweerwagen aan, en nog 1 en dan een “ambulance “ op de fiets en dan volgt er nog een golfkarretje om de fietser aan de andere kant te beschermen. En dan komt er nog een ambulance. Nu maar hopen dat het goed gaat met de fietser. We zijn er zo mee bezig dat we de afslag naar Belvedere Castle missen. We lopen door naar Strawberry Field. Dat is herdenkingsplaats voor John Lennon. We vervolgen onze weg door het park. Het is druk in het park. Er zijn aparte paden voor fietsers, wandelaars en verkeerslichten om dit verkeer allemaal te regelen. Dan lopen we naar Bethesda Terrance and Fontain. Daar is het erg druk vanwege een liefdadigheidsloop voor parkinson. Bethesda Terrace was erg mooi, zeker het plafond met alle tegeltjes. We vervolgen onze weg naar het Hans Anderson monument en daarna door naar Alice in Wonderland. We lopen het park uit en staan dan op 5th Avenue. Die lopen we uit en staan dan op het kruispunt met het mooie Plaza hotel (Home alone) en de Apple winkel. De Apple winkel is megagroot en Tim koopt erg nog een kabeltje. Dan via Tiffany’s, dat is een juwelier waar het alleen de prijskaartjes al indrukwekkend zijn, naar de Trump Tower. Na de security check mogen we de hal bekijken. Dan wordt het echt tijd om wat te gaan eten. We snacken wat bij de Mc Donalds. Daar geven we de voetjes wat rust. Na een uurtje lopen we naar de Rooseveld Island Tramway. Dat is een kabelbaan over de Eastriver. De Queensboro bridge is mooi, maar we willen eigenlijk de skyline zien. Op Rooseveld Island bekijken we de skyline van Manhattan. We maken er foto’s en Chantal en Senna zelfs een fotoshoot. Dan weer terug met de kabelbaan. Dan lopen we nar de metro, maar maken nog even een tussenstop bij Dylans Candybar. Een indrukwekkend grote, dure en kleurrijke snoepwinkel. Met de metro gaan we naar Carmine’s. We hebben gereserveerd voor 18 uur. We pakken de verkeerde metro en komen dus te laat bij Carmine’s. Ze bewaren de reservering maar 15 minuten, dus pech voor ons. We kunnen in de wachtrij, maar we vinden een restaurant aan de overkant (City Diner)waar we kunnen eten. Dan eten we toch maar op Broadway. We eten er lekker en tegen iets voor achten gaan we met de metro weer naar het hotel, Daar komen we tegen negenen aan. Nog wel even een tussenstopje supermarkt voor wat te drinken. Dan douchen, verslag bijwerken en naar bed.