Terug naar Bali, naar Ubud en jarig - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu Terug naar Bali, naar Ubud en jarig - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu

Terug naar Bali, naar Ubud en jarig

Blijf op de hoogte en volg Karin

07 Oktober 2018 | Indonesië, Ubud

Dag 19 7-10-2018

Geen wekker! Heerlijk! Om 6.35 uur toch wakker. Even een spelletje op de IPad. Internet is zo traag dat niets het doet, zelfs What's app niet. Om 8.00 uur wordt er op de deur geklopt en beginnen ze lang zal ze leven te zingen. Ik doe de deur open, iedereen staat te zingen en er hangen zelfs slingers en ballonnen op! Zo leuk! Van allemaal de felicitaties in ontvangst nemen en we gaan "lekker" ontbijten. Het is erg warm en vochtig. Er hangen ook wat wolken in de lucht. We hebben een vrije ochtend, om 11.00 uur moeten we uit de kamers en tussen 12.00 en 12.30 worden we opgehaald om naar de boot te gaan. We gaan lekker in de airco liggen. We konden ook gaan snorkelen, maar hier had het merendeel van de groep geen zijn in. De dames gaan nooit in het water, 2 personen hebben gedoken, Tim heeft geen snorkel bij, Saskia, Sjaan en ik hebben geen zin om 22 euro te betalen, Sven en Gerrit hebben wel zin, maar voor 2 personen een boot huren is ook zo wat! Om 10.50 uur verlaten we de kamer en de schoonmakers gaan meteen beginnen. We gaan in het restaurant zitten. Jantje gaat nog even weg met een scooter. Hij komt terug met een volle tas fruit en gaat dit voor ons uitleggen en snijden. We krijgen Rambutan, mango, mandarijn en mangis. Dit is een donkere vrucht en aan de onderkant van de vrucht staat een bloemetje in de schil. Als je hem half open snijdt, lijkt het een mondje met witte tanden. Als je hem helemaal opent, lijkt het op knoflookpartjes. Ze zijn nog lekker ook. Om 12.30 uur rijden 2 autootjes voor. Bagage inladen, zelf instappen en dan rijden we naar het kantoortje van Blue Water Express. Om 12.45 uur mogen we al op de boot, bagage wordt voorin geladen. Om 13.05 uur maneuvreert de boot door het koraal en varen we weer terug naar Bali. Om 13.45 uur zijn we weer bij de steiger en kunnen we van boord. Eigenlijk zouden we nu pas vertrekken vanaf Lembongan. Dat is dus 3 kwartier winst. Om 13.50 uur wachten we in de kantoor op de koffers. Om 14.05 uur vertrekken we met een busje. Om 14.30 uur eerst langs Happy Trail om de achter gebleven bagage op te halen. Op het kantoor is alleen een bewaker aanwezig. Gelukkig kunnen we wel bij de bagage. Na 7 minuten rijden we weer verder richting Sanur. Na een paar minuten rijden stoppen we bij een klein restaurantje. Het is eigenlijk gesloten op zondag, maar Jantje heeft geregeld dat wij hier kunnen eten. Er staat een traditioneel verjaardagsdiner voor ons klaar. Een hele mooi gevulde mand met een toren van gele rijst, kip, Pulled kip, maiskoekjes, mie, groente, een soort groentekroketten. Maar voordat we aan de maaltijd beginnen, krijg ik eerst een cadeautje aan geboden, een pomp voor op een waterfles en een kaart. Die kunnen de mannen goed gebruiken voor op de scouting. Dan moet ik de maaltijd openen, eerst wordt ik nog toegezongen en dan moet het topje van de gele rijst snijden en een bord opscheppen voor mijn man. Deze overhandigen met een kus. De mie is belangrijk, want die staat symbool voor een lang leven. Dan voor mezelf een bordje klaarmaken en dan mogen de andere gasten opscheppen. Alles smaakt heerlijk. Maar het is dan ook weer wel een late lunch. De mevrouw die dit heeft gemaakt, spreekt ook wel Nederlands, zij heeft ook in Nederland gewoond, maar toen haar man stierf, moest ze terug naar Indonesië. Wat een lief vrouwtje! Het rondje drank is mijn traktatie! We nemen afscheid van de mevrouw en haar dochters/ kleindochters. We moeten weer verder met de bus naar Ubud. Om 16.05 uur arriveren we bij The Grand Sunti hotel in Ubud. We krijgen welkomstsapje. Dan komt er koffie en thee en tovert Jantje nog een chocoladetaart tevoorschijn! Ik moet het kaarsje uit blazen en de taart aansnijden. Iedereen eet gezellig een stukje taart mee, ondanks dat we goed vol zitten van de late lunch. Dan krijgen we de sleutels van de kamers, 407 en 408. De kamers zijn groot en mooie, grote badkamers, zelfs met ligbad. Ons bed is versierd met 2 zwanen van handdoeken, bloemetjes en bloemblaadjes, slingers en ballonnen. We checken alle mail en berichtjes want hier is weer internet! Dan nemen we nog een duik in het zwembad. Douchen en aankleden. Nogmaals internet. Om 19.45 uur gaan we weer flappen tappen! De pot moet weer worden aangevuld en voor de excursie van morgen. We nemen nog eens 4.000.000 op! Dan zoeken we een bar/ restaurant op. We hebben geen honger, maar wel dorst. We genieten van sangria, alcoholvrije cocktails, milkshakes en bier. Toch maar wat te snacken, Yannick neemt een kindermenu kipnuggets, wij delen het knoflookbrood, loempia's en chickenwings. De drank smaakt erg goed! Om 21.30 uur zijn we terug bij het hotel. We gaan naar bed, verslag maken, iedereen bedanken voor de superleuke dag via what's app en Facebook. Verslag nog online zetten en dan lekker gaan slapen. Het was een fantastische dag!

• 07 Oktober 2018 - 13:37

Johan:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Truus heeft nog aan jullie voordeur gestaan en gezongen, maar ja, er werd niet open gedaan, dus geen last aan jullie oren.
    Doe iedereen de groeten van ons.
    D

• 09 Oktober 2018 - 13:08

Ina:

Een verjaardag om nooit te vergeten!!

Genieten!!