Van Banff naar Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu Van Banff naar Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu

Van Banff naar Calgary

Blijf op de hoogte en volg Karin

18 September 2017 | Canada, Calgary

Om 7.50 uur wakker. Sjaan in de stress, die denkt dat het al 8.50 uur is, want de klok op de TV staat 1 uur voor! Tassen in pakken, broodjes halen in de supermarkt. Alles van het ontbijt gaat vanochtend op, de jam, de kaas en de boter! Komt precies goed uit, want de komende ochtenden hebben we ontbijt er bij! We brengen alle spullen naar de auto en checken uit. Op weg naar de laatste bestemming Calgary. We rijden over de Highway 1 naar Canmoore. Daar gaan naar het visitorscentrum want ik heb gelezen dat je daar een cavetour is. We informeren er naar en dat klopt. Alleen dit moet je een dag van te voren reserveren. Hier zien we wel dat we ook over de Highway 1a kunnen rijden, de Bow Valley Trail. Dit gaan we doen, lijkt ons leuker dan de gewone snelweg. We komen nog langs Grotto Pond, de plek waar de grot zou moeten zijn, maar hier is geen kantoortje of iets te vinden. We rijden dus maar verder. We laten de Rocky Mountains achter ons en rijden door een landschap wat we nog niet eerder hebben gezien deze reis. Veel weilanden en paarden en koeien soms. Hoe verder we rijden hoe groener de natuur wordt, van dor naar minder dor. Het is 15 graden buiten, zonnig en licht bewolkt. Er zijn op deze weg niet veel toeristische stops. Een bij een afgebrande kerk en een bij Ghost Lake. Het is erg rustig op deze weg. Dan gaat de weg over in een 4 baans weg en rijden we Calgary binnen. Met de TomTom rijden we naar het hotel Canadas West Value Inn. We parkeren de auto en gaan inchecken. We zijn vroeg, maar hij heeft al een kamer die klaar is! We krijgen kamer 348, dat is achteraan in het gebouw, dat is wat rustiger, zegt de man! We zitten in een gebied met alleen maar hotels en motels! Ze noemen dit Motel Village! Dit is echt het goedkoopste hotel van de gehele reis, maar alles is er weer! Alleen geen koffie/thee mogelijkheid en het is wat oud. De McDonalds zit naast het hotel, dus daar gaan we lunchen en wat drinken. De koffie is daar maar 1,05 dollar voor 750ml! Dus Sjaan horen we niet meer! Zijn beker is nog groter dan onze cola beker! Dan even informeren bij de receptie hoe we naar het centrum kunnen gaan, te voet of met de tram? Hij adviseert met de tram te gaan. We kunnen kaartjes op de stations kopen. We lopen naar station Banff Trail, kopen 4 kaartjes enkele reis, die is 90 minuten geldig en 2 enkeltjes is goedkoper dan een dagkaart. We stappen uit op station 8th Avenue. Dan lopen we door het zakencentrum naar de Cityhall. We komen ook langs het Olympic Plaza van 1988. We zien de toren van Calgary en het hoofd voor het glazen gebouw. We drinken wat bij McDonalds. Er zijn hier redelijk wat zwervers. Komen zelfs bij de Mac binnen, om de vuilnisbakken te roven. De binnenstad bestaat voornamelijk uit hoge kantoren. Dan lopen we door de winkelstraat terug. Dan op zoek naar iets te eten, wat ook betaalbaar is. We zien vele tentjes, maar die zien er veel te duur uit en ze hebben geen menukaart die we buiten kunnen bekijken. Uiteindelijk lopen we nog een stuk terug, naar 3th Street en 3th avenue. Daar komen we weer uit bij de Old Spaghetti Factory. Klinkt heel saai, maar we hebben allemaal weer een ander gerecht kunnen kiezen. Bovendien is hier plaats genoeg in tegenstelling tot gisteren. Hier geen 25 wachtende voor ons! We kunnen meteen aan tafel. Deze keer Baby back ribs, garlic grilled chicken, en chicken met tomatosauce en cheese. Na het diner lopen we terug naar de metro en stappen op op station 7th Avenue. Op de rode lijn, want die brengt ons terug naar Banff Trail. Dan lopen we naar het hotel. We gaan allemaal op internet en het verslag typen. Douchen en straks weer slapen!