Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu Reykjavik - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu

Reykjavik

Blijf op de hoogte en volg Karin

12 September 2015 | IJsland, Reykjavik

Vandaag gaan we rustig aan doen! Eerst lekker uitslapen, althans de rest van de familie. We gaan om 8.30 uur uit bed. Om 9.15 uur gaan we in het andere gebouw ontbijten. Het is erg druk en klein. Het regent regelmatig, het is zo'n dag dat elke bui valt. Na het ontbijt lopen we naar de tuin met beelden van het EinarJónsson Museum, dit schuin tegenover het guesthouse. Dan lopen we naar de Hallgrimskirkja, kijken binnenin en gaan de toren in, van daaruit kun je mooi over Reykjavik kijken. Dan lopen we naar de waterkant, dan zien we het "piratenschip" liggen. Van daaruit lopen we langs het water naar Harpa, concert en converentie hal, we kijken ook binnen, we gaan naar de bovenste 5e etage. Alles is hier scheef en van glas en spiegels, dat zelfs de mannen zonder hoogtevrees, een raar gevoel van binnen krijgen. Je ogen kunnen niet goed vastleggen wat ze nou eigenlijk zien. We lopen met de trappen naar beneden, zodat we overal kunnen kijken, zodra we een etage lager zijn gaat het beter met de zicht verwerking. Na Harpa lopen we langs de haven naar het Kolaportid, een overdekte rommelmarkt, die alleen op zaterdag en zondag open is. We lopen de hele markt over. Dan is het tijd voor de beroemdste hotdog van IJsland. Het regent intussen weer, dus eten we hem buiten in de regen op. Nu houdt het niet op met regenen. We gaan bij Koffin wat drinken, in de hoop dat het weer droog wordt. Maar helaas, na de cappuccino en de warme choco is het nog niet droog. We kopen nog een souvenir voor thuis. We besluiten terug naar het guesthouse te lopen, dan nemen we de auto en rijden we naar het Kringlan stopping center, het grootste van Reykjavik. Daar bekijken we alle winkeltjes, maar alles is hier superduur. Ze hebben hele mooie outdoor kleding van diverse merken, zoals, Calimanta, North face, 66 graden, Ice Wear, Zo'on. Maar alles is vreselijk duur! 200 euro voor een broek is heel normaal! Als we alles hebben gezien, rijden we nog naar de Ikea. Ja, je moet zo veel mogelijk Ikea's in vreemde landen bezoeken! En we zijn benieuwd naar de prijzen van de donzen dekbedden hier en in Nederland. Dan rijden we terug naar het guesthouse. Daar drinken we lekker koffie, thee en fris en rusten we wat uit. Verslag typen. Om 18.15 uur gaan we lopend naar de winkelstraat op zoek naar een leuk restaurant. We hadden gisteravond al iets leuks gezien, dus dat hopen we weer te zien. We lopen eerst de verkeerde kant op, maar gelukkig vinden we het terug. Het heet Mezes, het is restaurant waar dus allerlei Mezes kunt eten. Ik had gisteren grote garnalen gezien, dact ik, maar het blijkt kreeft te zijn geweest. Maar ik had het mezelf beloofd voor de laatste avond, dus toch maar genomen, en het was heerlijk! Tim had zalm, Yannick Sihs chicken en Sjaan Shis lamb. Ook allemaal erg lekker. Dan lopen we terug richting guesthouse, maar eerst nog even een toetje meenemen bij de supermarkt. Dit eten we thuis op. Als we lekker zitten, en Yannick staat te douchen, gaat het brandalarm af! Wat een kleren herrie. We gaan kijken wat er aan de hand is, en het blijkt dat een of andere loempiavouwer, zoals Yannick ze noemt, geen elektra had, en dus met zijn handen aan de brandcentrale zat. Tim loopt naar de receptie, en komt met de eigenaar terug. Yannick gaat gewoon door met douchen. Wij gaan ook weer gewoon terug. Iedereen lekker douchen en wat TV kijken. Om 22.45 uur gaan we slapen!

• 13 September 2015 - 08:03

Ina:

De laatste avond alweer....Jammer he

Maar wel weer een mooie vakantie gehad

Goede reis naar huis!!!

Groetjes Ina

• 13 September 2015 - 10:41

Oma :

Jullie antwoorden niet op mijn SMSjes en whatsapp dus wens ik jullie zo maar goede reis naar huis !!! xxxx