Blue Lagoon - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu Blue Lagoon - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Karin Opdorp - WaarBenJij.nu

Blue Lagoon

Blijf op de hoogte en volg Karin

04 Februari 2015 | IJsland, Reykjavik

Reykjavik dag 2

Om 7.30 uur loopt de wekker af, maar we zijn al even wakker. Om 7.45 uur komen we uit bed. Buiten is het nat, het heeft vannacht geregend. Dan gaan we ontbijten, het is in een zaaltje en er is een buffet. Ze hebben lekkere broodjes en zelfs croissants. Wij vinden het een goed buffet. Om 9.30 uur begint uiteindelijk licht te worden buiten. We lopen naar boven en pakken de zwemspullen in voor de Blue Lagoon. We gaan naar beneden en lopen naar het water aan de voorkant van het hotel. De voetpaden zijn nog erg glad door de vastgelopen sneeuw. We maken een paar foto's van de Atlantische oceaan en van de omgeving. Dan lopen we terug naar het hotel. We moeten 30 minuten voor de vertrektijd aanwezig zijn. We zitten met nog meer mensen te wachten bij de bar. De bus komt echter wel later, ipv 11.30 uur wordt het 11.50 uur. Het is weer een bus van Reykjaviks Excursions. We rijden weer naar het verzamelpunt van dit bureau. Hier moeten we eerst de vouchers voor de excursies ophalen. Nu wel, terwijl we ze gisteren niet kregen op het vliegveld! We krijgen nu 3 toegangskaartjes voor de Blue Lagoon en de Flybus, 1 bonnetje voor de Noorderlichttoer, en 3 bonnetjes voor de Golden Circle. Dan moeten we in een andere bus overstappen. Die rijdt ons in 50 minuten naar de Blue Lagoon. Dit ligt vlakbij het vliegveld. Dan zien we opeens meertjes met mooi blauw water. Even later zijn we op de parkeerplaats van de Blue Lagoon. Het is nu 12.50 uur. We stappen uit en lopen over een voetpad tussen de lavarotsen. We maken eerst buiten foto's. Dan gaan we het gebouw in. We wisselen een deel van het kaartje in en krijgen een armbandje er voor terug. Hiermee kunnen we door de poortjes lopen en kunnen we ook een kluisje nemen. We kleden ons om, doen de spullen in een kluisje en lopen naar de ingang. Daar moeten je eerst grondig douchen! Dan lopen we naar buiten. Koud hoor! Gelukkig is het maar een klein stukje en kunnen we dan het warme water in! Het water is wit-blauw van kleur. Het bad is niet diep, tot aan je middel ongeveer, maar je wilt echt wel onder water blijven met je bovenlichaam. We doorkruisen het gehele bad, en nemen nog een geweldig maskertje voor je gezichtshuid met Sifiri klei. Na 10 minuten mag je dit er weer afspoelen. Er is ook een watervalletje met erg warm water dat hard naar beneden valt. Verder kun je in de sauna en een stoombad. Ook kun je er een massage bij kopen. Om 14.30 uur verlaten we het warme water. Dan moet je weer lekker douchen. Aankleden, haren droog föhnen. Werkelijk alles is aanwezig. Om 15.00 uur gaan we wat drinken in het Blue Café. 2x een halve liter bier en een cola. Als we weer een beetje zijn afgekoeld, lopen we weer naar buiten en maken nog een paar leuke foto's vanaf het dak van het café en restaurant. Dan lopen we naar de parkeerplaats, daar staat de bus van 16.15 uur al te wachten. Om 17.00 uur zijn we weer bij het hotel. Daar drinken we een lekker bakje koffie en thee. Om 18.00 uur wordt beslist of de Noorderlicht Tour vanavond zal door gaan of niet. Dus rond die tijd loop ik naar de receptie, maar helaas is de tour weer afgelast. We hadden al besloten, dat als de tour afgelast zou zijn, dat we met de stadsbus, naar het oude centrum van Reykjavik gaan, om te dineren. Om 18.34 zou de bus vertrekken, maar dat is lijn nr 4 en we moeten lijn nr 12 hebben. Deze komt om 18.47 uur. Instappen dus. Het kost 380 ISK per persoon. We komen langs het centrale busstation en worden in het centrum afgezet. We lopen de hoofdstraat in, op zoek naar een leuk restaurant. We zien er al wel een paar, maar we willen natuurlijk eerst nog verder kijken. Maar verder op is niets wat ons leuk en lekker lijkt, of er is geen plaats. Sommige souvenirs winkeltjes zijn nog open. Moeders moet natuurlijk nog even vingerhoedjes scoren. Dan lopen we terug naar het begin van de straat en gaan uiteindelijk bij een restaurant met IJslandse specialiteiten naar binnen. Restaurant Laekjarbrekka! Door ons omgedoopt tot lekkerbekje. We eten de vangst van de dag aan vis, een zeevis met een rode buik? En Sjaan neemt mosselen. Het is erg lekker. Water is gratis bij het eten! We betalen met de VISA. En lopen dan naar de bushalte. Om 20.54 uur komt lijn nr 12 voor gereden. Die brengt ons in 10 minuten weer terug naar het hotel.
Hier drinken we nog een kopje koffie en thee. En ik type dit verslag. Dan ga ik nogmaals lekker douchen en daarna naar bed. Morgen moeten we vroeger op, want we worden om 8.30 uur opgehaald voor Golden Circle Tour.

• 05 Februari 2015 - 10:14

Ina Lindenberg:

Hoi allemaal,

Als ik dit zo lees is, moet ik dit ook op het lijstje zetten. Klinkt goed allemaal.

Veel plezier !!!

Groetjes van ons allemaal